top of page

ВІТАЮ! 

Мене звати Тамара Хабарова

(у ФБ ви знаєте мене як Тамару Грабовську або Primavera Sun)

Я засновниця і керівниця PRIMAVERA GROUP - центрів допомоги сім'ям, які зіткнулися з труднощами в розвитку і навчанні, ліцензований фахівець DDAI (Davis Dyslexia Association International) з корекції дислексії, дискалькулії, дисграфії, диспраксії, синдрому Дефіциту Уваги з гіпо- / гіперактивністю або без, та інших проблем у навчанні за авторським методом Роналда Дейвіса.

IMG_8053_edited.jpg

ХТО Я?

У широкому сенсі я - допомогатор. Не чули про таку професію? Не дивно. На території колишніх союзних республік допомогаторів не було і бути не могло. Тих, кому потрібно було допомагати, набагато зручніше було не помічати. Або вивозити за 101 кілометр. Пам'ятаєте - немає людини - немає проблеми? Тому всім людям, які відрізняються, або, як сьогодні кажуть, нейровідмінним, загрожувала повна соціальна ізоляція. 

А що, якщо проблема - невидима? На обличчі ж у людини не написано, що в неї є дислексія чи аутизм. Тоді, на мій погляд, ще гірше. Суспільство вимагало від такої людини бути "нормальною".

І всі проблеми з навчанням списувало на лінь і недостатні старання.

Я працюю в професії 30+ років. І була свідком постійних змін у сфері допоміжних методик. Довгий час я займалася традиційними техніками допомоги, занурилася в це дуже глибоко, вивчила все доступне в цій ніші. Якщо не вистачало знань, вчилася сама й організовувала курси навчання для інших фахівців.

Але я розуміла, що це далеко не для всіх моїх підопічних працює, результати були далекі від того, як мені хотілося б.

У 2014 році народився проєкт "Примавера" - майданчик для допомоги сім'ям із нейровідмінними дітьми. Я з моєю командою серйозно зайнялися допомогою дітям з аутизмом, затримками в розвитку, а також специфічними проблемами навчання - синдромом дефіциту уваги, дислексією, дисграфією, дискалькулією. Я навчалася в Ізраїлі, стала поведінковим аналітиком, а також пройшла навчання в авторів методики альтернативної комунікації PECS Енді Бонді та Лори Фрост.  

З 2016 року я почала працювати з раніше невідомим у нас підходом Дейвіса.

В Україні тоді не було ліцензованих спеціалістів, тож спочатку українські діти в нашому центрі отримували допомогу від іноземних фахівців.  Я мала можливість переконатися в новизні та нестандартності методу. Це був вперше побачений мною справжній коуч-підхід.

Коучинг (coaching з англ. - "тренування") - метод навчання, у процесі якого людина, що називається "коуч", допомагає тому, хто навчається, досягти якоїсь життєвої або професійної мети. Цей метод сфокусований на досягненні чітко визначених цілей.

Я пройшла довгий шлях навчання за системою Дейвіса, стала методистом, отримала Міжнародну ліцензію.

Але не припиняла шукати й аналізувати. Кожна сучасна доказова методика має суворий протокол дій. Він гарантує, що ви отримаєте саме той резуальтат, за який заплатили (грошима чи часом - не важливо. І одне, і друге - це цінний ресурс!)  Для фахівця однієї-двох методик це справді найкращий вихід - триматися конкретних вказівок. Але для фахівця, через руки і через дії якого пройшли сотні підопічних, неможливість застосувати власний досвід діє як обмеження. За роки практики я щось прибирала з технік, щось переносила, відшліфовувала, доповнювала. Збираючи це, як у букет.  

Сьогодні я бачу картину цілісно, а не тільки в рамках якоїсь окремої методики.

У мене народився свій власний інтегративний підхід.

Він об'єднує всі мої знання і тридцятирічний досвід.

Клінічне мислення замість протокольного дає мені можливість допомогти практично любим дітям і дорослим з помітним ефектом. 

Зараз метод, який я практикую з кожним підопічним - цілковито індивідуальний.

Це моя власна начинка, яку я збирала багато років. Мені дуже цікаво в моїй професії, яка вже давно стала Справою Мого Життя. 

Тому я не хочу бути "виробництвом".

Зараз я працюю не на розширення, а на глибину.

 

Я б визначила мою сьогоднішню діяльність як інтегративний еду-терапевт. Працюю на стику спеціальностей і напрямів.

Коли я це усвідомила, і в моєму професійному житті стався якийсь глобальний прорив.

Найпоширеніша реакція моїх підопічних та їхніх батьків, що зустрічалася найчастіше, була:

Це неможливо! Цього не може бути! 🙂 🙂 🙂 

А я завжди відповідаю - бути може все! Зараз доведено, що мозок людини - нейропластичний, тобто може "вирощувати" нові нейронні шляхи і розвиватись!

 

А це означає, що працюючи з глибоким розумінням нейророзвитку, фахівець може змінити роботу мозку! І це - дуже гарна новина для всіх, хто вважав себе або свою дитину нездатною до навчання. 

 

Мені дуже хочеться, щоб і ви, і ваші діти теж досягали того, що вважали неможливим, і у вас траплялися такі прориви в досягненнях! Сьогоднішні результати мене дуже тішать!

ПОСЛУХАЙТЕ, ЩО КАЖУТЬ МОЇ ПІДОПІЧНІ ТА ІХНІ БАТЬКИ: