Стандарти проведення Програм
Стандарти проведення Програм Дейвіса
Davis Dyslexia Association International
Офіційні стандарти для проведення:
Програми "Корекція дислексії за системою Дейвіса".
Програми "Освоєння уваги за системою Дейвіса".
Програми "Освоєння математики за системою Дейвіса".
Програми "Освоєння читання за системою Дейвіса для дітей молодшого віку".
Дейвіс - це зареєстрована торгова марка Рональда Д. Дейвіса та Міжнародної Асоціації Дислексії Дейвіса (Davis Dyslexia Association International, DDAI). Використання цієї торгової марки в комерційних (платних) освітніх, терапевтичних і навчальних послугах дозволено тільки кваліфікованим професіоналам (методистам), які володіють чинною ліцензією, завершили навчання та дотримуються суворих стандартів якості.
Цей документ визначає основні цілі та необхідні стандарти для кожної з пропонованих на даний момент Програм Дейвіса.
Усі Програми Дейвіса повинні відповідати таким стандартам якості:
-
Програми завжди проводяться у формі особистих занять, на яких ліцензований методист Дейвіса працює разом з людиною, що проходить Програму;
-
усі Програми проводяться у вигляді занять, що займають повний робочий день або половину дня, і являють собою короткостроковий інтенсивний курс;
-
усі Програми передбачають навчання клієнта основних налаштувань Дейвіса для фокусування уваги, зниження стресу і контролю свого рівня енергії, а також навчальних методик, які допомагають підвищити якість навчання та/або зменшити труднощі, що заважають навчанню;
-
корекційні Програми Дейвіса проводяться завжди на добровільних засадах з людьми, мотивованими і охочими впоратися з наявною у них проблемою навчання підходами, які були обрані під час попередньої співбесіди перед початком Програми;
-
всі Програми Дейвіса (члена сім'ї, репетитора чи іншої особи), який буде супроводжувати клієнта під час самостійних занять після завершення роботи з методистом за Програмою Дейвіса;
-
Програми Дейвіса завжди проводяться особисто методистом, який працює безпосередньо з клієнтом і його майбутнім помічником.
Програма "Корекція дислексії за системою Дейвіса".
Цілі: корекція дислексії та поліпшення навичок читання і письма. Ці цілі досягаються за допомогою коригування сприйняття клієнта, навчання його контролю над дезорієнтацією і використання спеціальних технік для розвитку навичок легкого читання і розуміння прочитаного.
Вік: Програма підходить для дітей віком від восьми років і для дорослих будь-якого віку.
Тривалість: близько 30 годин. Як правило, в рамках п'ятиденного курсу. Після Програми клієнт може отримати до шести годин консультацій без додаткової оплати.
Складові Програми "Корекція дислексії за системою Дейвіса".
Співбесіда для визначення особистих цілей клієнта: перед Програмою методист проводить співбесіду з клієнтом та його батьками/близькими для встановлення взаєморозуміння та визначення конкретних цілей або сфер життя, у яких очікується прогрес після завершення Програми; це має бути письмово зафіксовано.
Цілі під час Програми можуть уточнюватися залежно від особистих потреб клієнта.
Під час Програми клієнт отримає навички застосування технік для фокусування уваги:
-
через Консультацію Дейвіса з орієнтації, або через процедуру Вирівнювання за Дейвісом із подальшим точним налаштуванням (методист визначить, яка з технік підійде краще для даного клієнта залежно від рівня його зрілості та стилю навчання);
-
через процедуру Слухової орієнтації і точного налаштування (для зміцнення фокусу уваги і рівноваги за допомогою корекції слухового сприйняття);
-
через процедуру Розрядки (техніка зняття напруги і звільнення від стресу);
-
через процедуру Налаштування рівня енергії (техніка самоконтролю рівня енергії);
-
через Вправу з м'ячиками "Куш" (для поліпшення просторової координації та фокусування уваги).
Освоєння алфавіту: клієнт створить моделі великих і малих літер алфавіту з пластиліну і під керівництвом методиста усуне причини дезорієнтації під час освоєння окремих літер і алфавітної послідовності загалом.
Вправи Дейвіса для читання: клієнт познайомиться з трьома вправами Дейвіса для читання ("Читання по буквах", "Промети очима-промети очима-прочитай по буквах", "Пунктуація в образах"), які допоможуть домогтися легкості під час читання та розуміння сенсу.
Опанування пунктуації: клієнт створить із пластиліну моделі основних розділових знаків і працюватиме з методистом над їхнім розпізнаванням у тексті та розумінням їхнього значення під час читання, а також пошуку й усунення причин дезорієнтації.
Освоєння вимови: коли це стане можливим, методист має докласти всіх можливих зусиль, щоб переконатися, що клієнт може точно чути, розпізнавати та вимовляти всі звуки мови для того, щоб виявити та усунути будь-які стимули дезорієнтації. Клієнт також вивчить набір символів, що використовуються для позначення звуків у словниках його рідною мовою.
Освоєння символів за системою Дейвіса: клієнт опанує кроки методики Дейвіса для опанування основних слів-пускачів (слів, значення яких складно візуалізувати) за допомогою моделювання з пластиліну їхнього значення, а також дізнається, як моделювати деякі слова-пускачі, як-от, "для", "якщо", "як" та ін.
Зазвичай, за час Програми моделюється від п'яти до десяти таких слів.
Вправи для освоєння почерку (факультативно): у разі, якщо у клієнта спостерігається дисграфія або диспраксія, виконуються додаткові вправи, які допоможуть йому усунути причини, що викликають проблеми з почерком.
Заключне інтерв'ю: воно проводиться для того, щоб визначити, чи були досягнуті цілі, намічені для Програми, і чи досяг клієнт чіткого розуміння, як застосовувати інструменти Дейвіса.
Навчання помічника: проводиться з батьками, репетитором або іншою особою, яка допомагатиме клієнту продовжити заняття за методом Дейвіса після Програми. Під час навчання даються інструкції для допомоги клієнту під час виконання вправ Дейвіса для читання, вправи з м'ячиками "Куш" і методики "Освоєння символів за системою Дейвіса", а також звертається увага на необхідність заохочення відповідальності клієнта за підтримання свого робочого стану за допомогою навчальних інструментів Дейвіса. Складається графік майбутніх консультацій із методистом.
Графік консультацій: методист Дейвіса після Програми надасть до шести годин консультацій телефоном, скайпом або під час особистої зустрічі без додаткової оплати.
Водночас після Програми відповідальність за систематичне виконання вправи з м'ячиками "Куш", вправ для читання та заняття за методикою "Освоєння символів за системою Дейвіса" для слів-пускачів через моделювання (приблизно двохсот слів) лежить на клієнті.
Методист Дейвіса надасть клієнту такі матеріали без додаткової оплати:
-
посібник для роботи після Програми "Корекція дислексії за системою Дейвіса" (підготовлений
-
Дейвіса" (підготовлений і опублікований Міжнародною Асоціацією корекції дислексії за системою Дейвіса - DDAI);
-
пластилін (один кілограм);
-
два м'ячики "Куш";
-
пам'ятку "Методика освоєння символів за системою Дейвіса";
-
пам'ятку "Знаки зупинки під час читання";
-
лексикон (спеціально підготовлений словник), що містить відповідні визначення слів-пускачів мовою клієнта
Результати Програми: до кінця тридцятигодинної роботи з методистом клієнт отримає навички застосування основних інструментів Дейвіса для фокусування уваги і навчиться легко їх використовувати.
Незважаючи на те, що проведення Програми не гарантує поліпшення будь - яких конкретних показників, однак у більшості випадків спостерігається помітне поліпшення, принаймні, в одному з напрямів, визначених як мета на початку Програми та пов'язаних із навчанням або грамотністю.
Також, підвищується самооцінка та впевненість у собі. Старші діти та дорослі з труднощами під час читання зазвичай помітно підвищують комфортність і швидкість читання, часто з підвищенням на три та більше рівні. Поліпшення читання у дітей молодшого віку, найімовірніше, буде поступовим і більш тривалим.
Після Програми допомога клієнту вдома або в школі вкрай важлива для підтримання початкового рівня поліпшення і для продовження вдосконалення в наступні місяці після завершення Програм
Програма "Освоєння уваги за системою Дейвіса"
Цілі: надати клієнту інструменти та розуміння, необхідні для подолання проблем, пов'язаних із СДУ (синдром дефіциту уваги з гіперактивністю або без) або проблем із поведінкою. Вони допоможуть розв'язати проблеми з фокусуванням уваги, з організацією та управлінням часом; проблеми в сімейних стосунках і в стосунках з однолітками або колегами; труднощі з розумінням правил; проблем імпульсивної поведінки.
Вік: підходить для дітей віком від восьми років і для дорослих будь-якого віку.
Тривалість: 30 годин (п'ять днів) під час роботи тільки за Програмою "Освоєння уваги" і приблизно на три дні довше за одночасної роботи за іншою Програмою Дейвіса.
Складові Програми "Освоєння уваги за системою Дейвіса"
Співбесіда для визначення особистих цілей клієнта: перед Програмою методист проводить співбесіду з клієнтом та його батьком/близьким для встановлення взаєморозуміння та визначення конкретних цілей або сфер життя, у яких очікується прогрес після завершення Програми; це має бути письмово зафіксовано. Цілі під час Програми можуть варіюватися залежно від особистих потреб клієнта.
Під час Програми клієнт отримає навички застосування технік для фокусування уваги:
через Консультацію Дейвіса з орієнтації, або через процедуру Вирівнювання за Дейвісом із подальшим тонким налаштуванням (методист визначить, яка з технік підійде краще для даного клієнта залежно від рівня його зрілості та стилю навчання);
через процедуру Слухової орієнтації і точного налаштування (для зміцнення фокусу уваги і рівноваги за допомогою корекції слухового сприйняття);
через процедуру Розрядки (техніка зняття напруги і звільнення від стресу);
через процедуру Налаштування рівня енергії (техніка самоконтролю рівня енергії);
через Вправу з м'ячиками "Куш" (для поліпшення просторової координації та фокусу уваги).
Освоєння алфавіту: якщо освоєння алфавіту не було завершене в попередній Програмі Дейвіса, то в Програму з освоєння уваги буде включено процедуру "Освоєння алфавіту" на основі методики "Освоєння символів за системою Дейвіса" для букв. Під час цієї процедури клієнт отримає практичний навик використання технік фокусування.
Освоєння базових концепцій Дейвіса: під керівництвом методиста клієнт моделюватиме з пластиліну базові життєві концепції: я, зміна, наслідок, час, послідовність і порядок порівняно з безладом.
Прирівнювання рівня енергії: розвиток навички прирівнювання свого рівня енергії до рівня енергії інших людей для підтримання спілкування та кращого взаєморозуміння.
Вправи для встановлення порядку: виконання трьох вправ для визначення порядку і здатності створення його в особистому просторі.
Персоналізація концепцій і створення нової моделі поведінки: принципи концепцій для життя використовуються для оцінювання небажаної поведінки та моделювання бажаних змін у стилі поведінки та її наслідків.
Заключне інтерв'ю: проводиться для того, щоб визначити, чи були досягнуті цілі, намічені для Програми, і чи досяг клієнт чіткого розуміння, як застосовувати інструменти Дейвіса.
Навчання помічника: проводиться з батьками, репетитором або іншою особою, яка допомагатиме клієнту продовжувати заняття за методом Дейвіса після Програми. Під час навчання даються інструкції для допомоги клієнту, огляд змодельованих концепцій, а також звертається увага на необхідність заохочення відповідальності клієнта за підтримання свого робочого стану за допомогою навчальних інструментів Дейвіса. обговорюються вправи зі встановлення порядку. Складається графік майбутніх консультацій з методистом.
Графік консультацій: методисти Дейвіса після Програми пропонують до шести годин консультацій телефоном, скайпом або під час особистої зустрічі без додаткової оплати. Однак, відповідальність за продовження виконання вправ після завершення Програми повністю покладається на клієнта.
- методист Дейвіса надасть клієнту такі матеріали без додаткової оплати:
Посібник для роботи після Програми "Опанування уваги за системою Дейвіса" (підготовлений та опублікований Міжнародною Асоціацією корекції дислексії за системою Дейвіса - DDAI);
м'ячика "Куш".
Результати Програми: до кінця тридцятигодинної роботи з методистом клієнт отримає навички застосування основних інструментів Дейвіса для фокусування уваги і навчиться легко їх використовувати. Він опанує базові життєві концепції та вивчить їхню важливість для досягнення успіху в житті.
У клієнта з'явиться чітке розуміння причин дезорієнтації, з'явиться навичка фокусування уваги та покращиться здатність встановлювати взаєморозуміння з оточуючими. Клієнт отримає знання і досвід, а також інструменти самоконтролю для усунення збентеження, зміни поведінки і створення порядку.
Батьки та близькі клієнта мають розуміти, що відповідальність за застосування інструментів Дейвіса та проникнення базових концепцій у повсякденне життя клієнта лежить на ньому самому, і що інструменти Дейвіса не зможуть змінити поведінку людини, яка не бажає або нічого не робить для досягнення цих змін.
List Title
This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content and make sure to add any relevant details or information that you want to share with your visitors.
List Title
This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content and make sure to add any relevant details or information that you want to share with your visitors.
List Title
This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content and make sure to add any relevant details or information that you want to share with your visitors.
List Title
This is a Paragraph. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start editing the content and make sure to add any relevant details or information that you want to share with your visitors.