
PRO мене
Шлях, що змінив усе
Мене звати Тамара Хабарова, і я — засновниця та керівниця PRIMAVERA GROUP, центру допомоги для нейрорізноманітних людей. Моя місія — допомагати дітям і дорослим із дислексією, дискалькулією, дисграфією, проблемами уваги (СДУГ), почерком та організацією. Навіть із нормальним або високим інтелектом ці труднощі можуть стати перешкодою на шляху до реалізації потенціалу.
Я є ліцензованим фахівцем DDAI (Davis Dyslexia Association International) та використовую методику Роналда Дейвіса, яка довела свою ефективність у багатьох країнах
світу.
Як сказав Альберт Енштейн:
"Неможливо, повторюючи одне й те саме, досягти іншого результату."
Саме тому я прагну створювати нові підходи, які допомагають людям змінювати своє життя


Моя ліцензія дозволяє надавати консультації та проводити курси за методом Дейвіса®. Щорічне оновлення ліцензії підтверджує мою активну практику та дотримання професійних стандартів.
Роки практики та натхнення
Все почалося з мрії. Я хотіла створити простір, де до моїх підопічних ставилися б з повагою та турботою. Щоб вони могли відчути себе просто дівчатками і просто хлопчатками, щоб підлітки були впевнені, що їх почують і не засудять. А дорослі могли б відчути, що їх готові підтримати, немов узявши на ручки.Тепло і затишно.
Як це було
У 2014 році я створила "Примаверу" – майданчик для допомоги сім’ям із нейровідмінними дітьми. Ми зосередилися на підтримці дітей з аутизмом, затримками в розвитку, а також зі специфічними труднощами навчання: це синдром дефіциту уваги, відомий як СДУ і СДУГ, дислексія, дисграфія, дискалькулія. Пізніше ми почали допомагати і дорослим, які мають труднощі з концентрацією уваги, запамʼятовуванням та ефективністю. Кожен з батьків, коли бачив результати змін у своїх дітей, казав - О! Так це і мені потрібно! *)
Мені довелось швидко перевчатись, тому що моїх знань, отриманих в українському університеті, було замало.
Я навчалася в Ізраїлі, Естонії та США, здобула кваліфікацію поведінкового аналітика, а також пройшла навчання у авторів методики альтернативної комунікації PECS – Енді Бонді та Лори Фрост. Ми першими в Україні відкрили мрію всіх нейропсихологів і сенсорних терапевтів - професійно обладнану сенсорну кімнату. Наш центр швидко став популярним.
У 2016 році наш центр першим в Україні почав впроваджувати метод Дейвіса, революційний підхід, що дійсно змінює життя. Спочатку до нас прилітали спеціалісти з-за кордону, оскільки в Україні ліцензованих спеціалістів не було. Я була вражена інноваційним підходом і результатами. Згодом сама пройшла навчання, отримала ліцензію та стала методистом.
ХТО Я?
Хто я?
У широкому сенсі я - допомогатор. Не чули про таку професію? Не дивно. Вона зʼявилася зовсім недавно. В традиційній радянській школі допомогаторів не було і бути не могло.
Тих, кому потрібно було допомагати, набагато зручніше було просто не помічати.
Тому всім нейровідмінним людям загрожувала повна соціальна ізоляція.
А якщо проблема - невидима? На обличчі ж у людини не написано, що в неї є дислексія, СДУГ чи аутизм. Тоді, на мій погляд, ще гірше.
Суспільство вимагає від такої людини бути "нормальною", як всі.
Ще й досі проблеми з навчанням часто списують на лінь і недостатні старання.


Я працюю в професії більше 30-ти років. І була свідком постійних змін у сфері допоміжних методик. Довгий час займалася традиційними техніками допомоги, занурилася в це дуже глибоко, вивчила все доступне в цій ніші.
Якщо не вистачало знань, вчилася сама й організовувала курси навчання для інших фахівців.
Але я розуміла, що це далеко не для всіх моїх підопічних працює, результати були далекі від того, як мені хотілося б.
У 2014 році народився проєкт "Примавера" - майданчик для допомоги сім'ям із нейровідмінними дітьми.
Моя команда серйозно зайнялася допомогою дітям з аутизмом, затримками в розвитку, а також специфічними проблемами навчання - синдромом дефіциту уваги, дислексією, дисграфією, дискалькулією.
Я навчалася в Ізраїлі, Естонії і США, стала поведінковим аналітиком, а також пройшла навчання в авторів методики альтернативної комунікації PECS Енді Бонді та Лори Фрост.
З 2016 року наш центр першим в Україні почав пропонувати допомогу за методом Дейвіса. Спочатку це були іноземні фахівці.
Потім я сама пройшла навчання за системою Дейвіса, стала методистом, отримала ліцензію.
За роки практики я щось прибирала з технік, щось переносила, відшліфовувала, доповнювала. Збираючи це, як у букет.
Сьогодні я бачу картину цілісно, а не тільки в рамках якоїсь окремої методики.
У мене народився свій власний інтегративний підхід.
Він об'єднує всі мої знання і тридцятирічний досвід.


Клінічне мислення замість протокольного дає мені можливість допомогти практично любим дітям і дорослим з помітним ефектом.
Зараз метод, який я практикую з кожним підопічним - це інтеграція всіх моїх знань і умінь за весь мій професійний шлях.
Я б визначила мою сьогоднішню діяльність як інтегративний еду-терапевт. Працюю на стику спеціальностей і напрямів.
Зараз доведено, що мозок людини - нейропластичний, тобто може "вирощувати" нові нейронні шляхи і розвиватись!
А це означає, що працюючи з глибоким розумінням нейророзвитку, фахівець може змінити роботу мозку!
І це - дуже гарна новина для всіх, хто вважав себе або свою дитину нездатною до навчання.
Ви можете досягти того, що вважали неможливим!
Я навчалася в Ізраїлі, Естонії і США, стала поведінковим аналітиком, а також пройшла навчання в авторів методики альтернативної комунікації PECS Енді Бонді та Лори Фрост.
З 2016 року наш центр першим в Україні почав пропонувати допомогу за методом Дейвіса. Спочатку це були іноземні фахівці.
Потім я сама пройшла навчання за системою Дейвіса, стала методистом, отримала ліцензію.
За роки практики я щось прибирала з технік, щось переносила, відшліфовувала, доповнювала. Збираючи це, як у букет.
Сьогодні я бачу картину цілісно, а не тільки в рамках якоїсь окремої методики.
У мене народився свій власний інтегративний підхід.
Він об'єднує всі мої знання і тридцятирічний досвід.
ПОСЛУХАЙТЕ, ЩО КАЖУТЬ МОЇ ПІДОПІЧНІ ТА ІХНІ БАТЬКИ:
Усі відео
Усі відео


Артём 27.13.20 отзыв после программы коррекции дислексии

27 мая 2021 г.

Дислексия в 16 лет. Читала, но ничего не понимала. Все изменилось после коррекционного курса.

Гоша, 11.12.20 отзыв после программы коррекции дислексии
Як я працюю

Мій стиль роботи - тягнути, а не штовхати.
Кінцевий результат - перенавчений мозок і можливість створювати нові нейронні шляхи.
Раніше нерозв'язне завдання отримує нове рішення.
Причому рішення буде не моїм, а виключно вашим.
Ви відчуєте ваш явний прогрес на власному досвіді уже через п'ять днів.
Тамара Хабарова.

01
Вислуховую запит
Намагаюсь зрозуміти проблему, яку відчуває мама.
Я бачу ситуацію зовні, тоді як мама - зсередини. Іноді ми маємо різні думки, і тому під час первинної діагностики я допомагаю перекласти її запит на професійну мову.
Даю батькам достатньо часу для рішення.
Я надаю можливість Змін.
А вибір тільки за вами.
02
Пропоную варіанти
Після першої зустрічі з вами я підбираю рішення для проблеми, яку я волію називати "задачею". Я маю професійну підготовку в декількох напрямках - я логопед, дефектолог, поведінковий аналітик, спеціаліст альтернативної комунікації PECS і методист системи Дейвіса.
Я завжди маю кілька рішень, які можуть вам підійти.
Підходи, які я використовую, перевірені та сертифіковані.
03
Використовую сильні сторони
Я займаюся мультисенсорним методом корекції проблем навчання. В основі цього підходу лежить знання і розуміння того, що у різних людей - різні провідні канали сприйняття й обробки інформації, що надходить у мозок. І найважливіший крок - навчити правильно фіксувати події зовнішнього світу. Тому що саме на основі цього людина робить подальші висновки і дії. І, якщо сприйняття викривлене, то й висновки будуть зроблені некоректні.
Люди з дислексією та дефіцитом уваги - це образні мислителі. Це має багато переваг і саме сильними сторонами ми користуємось на Програмі.
04
Відразу даю матеріал на практиці
Люди з невербальним типом мислення погано сприймають словесні інструкції. Найкращий спосіб навчання для них - практичний досвід. Вони “думають діями”. Для розуміння матеріалу такій категорії мислителів краще показати, ніж розказати. Для навчання і досягнення майстерності - їм необхідно зробити самим, а не просто подивитися. 90 % наших занять займає практичний досвід, і тільки 10 % - необхідні інструкції, очищені від словесного шуму. Тільки дії!
![]() | ![]() | ![]() |
---|---|---|
![]() | ![]() |