Тест
37 ознак дислексії
Найбільш детальний тест на ознаки дислексії навів Рональд Дейвіс. Ви можете перевірити себе або свою дитину на наявність таких "маячків". У більшості дислектиків проявляється близько десяти з наведених нижче характерних ознак і типів поведінки. Але зауважимо, що ці ознаки можуть змінюватися щодня і щохвилини.
Найбільш постійна риса дислектиків - їхня непостійність.
Хочете персональний розбір вашої ситуації? Тисніть на кнопку
Загальні ознаки
▫️ Справляє враження дуже розумного і кмітливого, добре висловлює свої думки, але при цьому
при цьому нездатний читати й писати на рівні свого класу.
▫️ Його вважають ледачим, неуважним, дурним, таким, що відстає в розвитку, неслухняним або таким, що не
приділяє достатньо часу навчанню.
▫️ Не відстає в навчанні настільки, щоб йому в школі була надана допомога.
▫️ Має високий коефіцієнт розумового розвитку, але не завжди показує хороші академічні
результати; усні тести проходять набагато краще, ніж письмові.
▫️ Вважає себе дурним, має низьку самооцінку; приховує свої слабкі сторони за допомогою
оригінальних компенсувальних стратегій; легко засмучується і переживає з приводу читання вголос
і тестів у школі.
▫️ Талановитий у сфері мистецтв, музиці, спорті, механіці, комерції, бізнесі, дизайні, будівництві
або інженерній справі; гарний оповідач і актор.
▫️ Часто занурюється в мрії, марить наяву; легко губиться і забуває про час.
▫️ Насилу утримує увагу; відрізняється мрійливістю або гіперактивністю.
▫️ Найкраще засвоює матеріал через практичний досвід, експерименти, спостереження та наочні
посібники.
Зір, читання та правопис
▫️ Під час читання скаржиться на запаморочення, нудоту або головний біль.
▫️ Приходить у замішання, побачивши літери, цифри, слова, послідовності, а також під час словесних
поясненнях.
▫️ На письмі та під час читання помітні повтори, додавання, перестановки, пропуски та заміни букв, цифр
та/або слів.
▫️ Відчуває або бачить неіснуючі пересування під час читання, письма або переписування.
▫️ Здається, що відчуває труднощі із зором, хоча перевірка показує, що зір у нормі.
▫️ Володіє на рідкість гострим зором і спостережливістю, або відчуває нестачу відчуття
глибини та відсутність периферичного зору.
▫️ Читає і перечитує, практично не вловлюючи сенсу.
▫️ Пише, "як чує", правопис непослідовний.
Слух і мовлення
▫️ Відрізняється гарним слухом;
здатний чути те, що не було сказано або невловимо для інших;
легко відволікається на різні звуки.
▫️ Відчуває труднощі під час висловлення своїх думок;
говорить із запинками;
не закінчує речення;
при хвилюванні заїкається;
неправильно вимовляє довгі слова;
міняє місцями словосполучення, слова і склади.
Письмо та моторні навички
▫️ Складнощі з написанням і переписуванням текстів; незвично тримає ручку; почерк мінливий або нерозбірливий.
▫️ Незграбний, вирізняється поганою координацією рухів;
не вдаються ігри з м'ячем і командні види
спорту;
труднощі з дрібною та/або загальною моторикою; схильний до морської хвороби та заколисування при їзді.
▫️ Може однаково добре володіти обома руками; часто плутає право/ліво і верх/низ.
Математика та управління часом
▫️ Відчуває труднощі при визначенні та розрахунку часу;
спізнюється;
насилу засвоює впорядковану інформацію і завдання упорядковану інформацію та завдання, пов'язані з послідовністю.
▫️ При обчисленнях покладається на рахунок за допомогою пальців та інші прийоми;
знає відповіді, але не може робити обчислення на папері.
▫️ Уміє рахувати, але зазнає труднощів під час лічби предметів і операцій із грошима.
▫️ Дається арифметика, але не вдаються алгебра і вища математика;
труднощі з розумінням умов завдань.
Пам'ять і пізнавальна здатність
▫️ Відмінна довготривала пам'ять на враження, місця й обличчя.
▫️ Погана пам'ять на послідовність подій або речей, факти та інформацію, яка не була
отримана на практиці.
▫️ Думає, в основному, за допомогою образів і відчуттів, а не звуків і слів (практично відсутній внутрішній діалог).
Поведінка, здоров'я, розвиток та індивідуальність
▫️ Відрізняється крайньою неорганізованістю або нав'язливою методичністю.
▫️ У класі може бути блазнем, задирою або мовчуном.
▫️ Через етапи розвитку (такі як повзання, говоріння, ходьба, зав'язування шнурків) проходив дуже
швидко або надзвичайно повільно.
▫️ Схильний до вушних запалень; розбірливий у їжі, сприйнятливий до харчових добавок і хімічної
продукції.
▫️ Спить дуже міцно або дуже чуйно; мочиться в ліжко до пізнього віку.
▫️ Має незвично високий або низький больовий поріг.
▫️ Володіє гострим почуттям справедливості та емоційною сприйнятливістю; прагне до
досконалості.
▫️ Кількість помилок і симптомів різко зростає в періоди розгубленості та емоційного стресу, а також у разі
також у разі поспіху або ослабленого здоров'я.
Програма "Корекція дислексії за методом Дейвіса®" щодня допомагає людям із
зазначеними ознаками. Стримуючі аспекти дислексії можуть бути виправлені та
подолані.
© 1992 Рональд Д. Дейвіс. Використовується з дозволу. Оригінал статті англійською мовою