Топ-5 найпоширеніших розладів у навчанні та їхні симптоми
П'ять найпоширеніших розладів навчання - це дислексія, СДУГ, дискалькулія, дисграфія та диспраксія. Кожен з цих станів може проявлятися цілим рядом симптомів і може бути діагностований за допомогою поєднання медичних та освітніх оцінок.
Специфічний розлад навчання
Через проблеми з навчанням дитині важко читати, писати або виконувати просту математику. Як зрозуміти ознаки та що ви можете зробити.
Ще й досі деякі вчителі їх називають неуками, ледачими, звинувачують у лінощах та відсутності старанності. Батьки таких учнів заходять до школи винуватою ходою та втягнувши голову в плечі. Як і їхні діти, вони живуть у стресі та осуді. У Європі та США категорії дітей, які мають труднощі в школі, об'єднують у групу "діти з розладами навчання" і пропонують альтернативні методи роботи з ними.
Сьогодні ми розповімо про те, що це таке і як пропонуємо справлятися з цим ми.
Багато дітей із порушеннями (або розладами) навчання, відчувають труднощі в школі задовго до того, як їм поставлять діагноз. Це може вплинути на самооцінку і мотивацію дитини. Важливо зрозуміти, як вчасно розпізнати ознаки розладу навчання і що ви можете зробити, щоб допомогти своїй дитині.
Розлад навчання - це проблема опрацювання інформації, яка заважає людині опанувати навичку та ефективно її використовувати. Порушення навчання зазвичай зачіпають людей із середнім або вище середнього рівнем інтелекту. У результаті розлад проявляється в розриві між очікуваними навичками, що ґрунтуються на віці та інтелекті, і успішністю.
Поширені розлади навчання впливають на здібності дитини до читання, письма, математики або невербальних навичок.
Які загальні ознаки порушення навчання?
У вашої дитини може бути порушення навчання, якщо він або вона:
ТРУДНОЩІ З ЧИТАННЯМ або ДИСЛЕКСІЯ
Порушення навчання під час читання зазвичай пов'язані з труднощами сприйняття вимовленого слова як комбінації окремих звуків. Це може ускладнити розуміння того, як буква або букви представляють звук і як буквені комбінації утворюють слово.
Проблеми з робочою пам'яттю - порушення здатності утримувати і маніпулювати інформацією в даний момент - також можуть зіграти свою роль.
Навіть коли основні навички читання освоєні, діти можуть зазнавати труднощів із такими навичками:
Точний переказ (не можуть згадати, про що читали) |
Швидкість читання на рівні вікової норми |
Розуміння прочитаного |
Висновки на основі прочитаного |
Орфографія |
Порушення навчання під час читання зазвичай називають дислексією, але деякі фахівці можуть використовувати цей термін для опису тільки деяких проблем опрацювання інформації, що можуть спричинити труднощі під час читання.
ТРУДНОЩІ З ПИСЬМОМ або ДИСГРАФІЯ
Письмо вимагає складних візуальних, рухових та інформаційних навичок. Порушення навчання в письмовому вираженні може спричинити таке:
Проблеми з почерком. Повільний почерк, що вимагає значних зусиль. Нерозбірливий почерк |
Труднощі у вираженні думок словами |
Важкий для розуміння, погано організований письмовий текст, без абзаців і відступів |
Проблеми з орфографією, граматикою та пунктуацією |
ПРОБЛЕМИ З ОПАНУВАННЯМ МАТЕМАТИЧНИХ НАВИЧОК або ДИСКАЛЬКУЛІЯ
Розлад навчання математики називається дискалькулією. Таке порушення може спричинити проблеми з такими навичками:
Розуміння числа та кількості, їхньої відмінності та зв'язку |
Уміння розв'язувати математичні задачі |
Запам'ятовування основних розрахунків |
Використання математичних символів, таких як знаки "плюс", "мінус", "дорівнює", "більше", "менше". |
Розуміння текстів задач |
Організація та запис інформації під час розв'язування математичної задачі (коротка умова, запитання, відповідь) |
НЕВЕРБАЛЬНІ НАВИЧКИ
Дитина з порушеннями в навчанні невербальних навичок, здається, розвиває хороші базові мовні навички та сильні навички запам'ятовування в ранньому дитинстві. Труднощі спостерігаються у візуально-просторових, зорово-моторних та інших навичках, необхідних для соціального або академічного функціонування.
У дитини з порушеннями в навчанні невербальних навичок можуть виникнути проблеми в таких сферах:
Дрібна моторика, що лежить в основі навички письма |
Інтерпретація виразів обличчя і невербальних сигналів у соціальних взаємодіях |
Правильне використання мови в соціальних ситуаціях (може говорити недоречно) |
Фізична координація |
Увага, планування та організація |
Побіжне читання і розуміння. Труднощі з письмовим вираженням думок, які зазвичай з'являються в більш старших класах. |
Що викликає розлади навчання?
Щодо цього немає єдиної думки, що саме може викликати проблеми з навчанням. Зазначимо лише очевидні чинники, які можуть вплинути на розвиток розладів навчання:
Своєчасно звертайтеся по допомогу
Раннє втручання має важливе значення, тому що проблема може зростати, як снігова куля.
Дитина, яка не навчилася рахувати в початковій школі, не зможе займатися алгеброю в старшій школі.
Без читання - основоположної навички навчання - їй у середній школі буде важко освоїти гуманітарні науки, а також впоратися з технічними текстами, такими як умови завдань.
Діти з розладами навчання також можуть відчувати тривожність, депресію, знижену самооцінку, хронічну втому або втрату мотивації. Деякі з них можуть поводитися таким чином, щоб відвернути увагу від своїх проблем у школі - вдавати дурня, бути "класним клоуном".
Діагностика розладу навчання та потреби в послугах корекції ґрунтується на результатах тестування, зворотному зв'язку з учителями, думці батьків або опікунів та аналізі успішності.
Діагноз сильної тривоги або дефіциту уваги/гіперактивності також має великий вплив на можливості навчання. Ці фактори сприяють затримкам у розвитку академічних навичок.
У нашому центрі ми пропонуємо спеціалізовані інтенсивні курси з корекції основних проблем навчання: читання, письма, почерку, освоєння математики, концепцій часу та організаційних навичок.
Іноді лікар вашої дитини може порекомендувати ліки від депресії або сильної тривоги. Ліки від синдрому дефіциту уваги / гіперактивності можуть поліпшити здатність дитини концентруватися в школі.
Підхід Дейвіса до проблем навчання базується на спеціальних ментальних інструментах, які дозволяють обходитися без ліків. І в цьому ще одна його перевага.
Дуже важливо, щоб ви допомогли своїй дитині в простій доступній формі зрозуміти необхідність будь-яких додаткових занять і як вони можуть допомогти. Крім того, зосередьтеся на сильних сторонах вашої дитини. Заохочуйте свою дитину приділяти увагу інтересам, які вселяють у неї впевненість.
Разом ці втручання можуть покращити навички вашої дитини, допомогти йому чи їй розробити стратегії виживання та використати його чи її сильні сторони для покращення навчання в школі та за її межами.
Commenti