top of page

Дислексія або Що таке специфічний розлад навчання?

Топ-5 найпоширеніших розладів у навчанні та їхні симптоми

П'ять найпоширеніших розладів навчання - це дислексія, СДУГ, дискалькулія, дисграфія та диспраксія. Кожен з цих станів може проявлятися цілим рядом симптомів і може бути діагностований за допомогою поєднання медичних та освітніх оцінок.




Специфічний розлад навчання

Через проблеми з навчанням дитині важко читати, писати або виконувати просту математику. Як зрозуміти ознаки та що ви можете зробити.

Ще й досі деякі вчителі їх називають неуками, ледачими, звинувачують у лінощах та відсутності старанності. Батьки таких учнів заходять до школи винуватою ходою та втягнувши голову в плечі. Як і їхні діти, вони живуть у стресі та осуді. У Європі та США категорії дітей, які мають труднощі в школі, об'єднують у групу "діти з розладами навчання" і пропонують альтернативні методи роботи з ними.


Сьогодні ми розповімо про те, що це таке і як пропонуємо справлятися з цим ми.

Багато дітей із порушеннями (або розладами) навчання, відчувають труднощі в школі задовго до того, як їм поставлять діагноз. Це може вплинути на самооцінку і мотивацію дитини. Важливо зрозуміти, як вчасно розпізнати ознаки розладу навчання і що ви можете зробити, щоб допомогти своїй дитині.


Розлад навчання - це проблема опрацювання інформації, яка заважає людині опанувати навичку та ефективно її використовувати. Порушення навчання зазвичай зачіпають людей із середнім або вище середнього рівнем інтелекту. У результаті розлад проявляється в розриві між очікуваними навичками, що ґрунтуються на віці та інтелекті, і успішністю.

Поширені розлади навчання впливають на здібності дитини до читання, письма, математики або невербальних навичок.



Які загальні ознаки порушення навчання?

У вашої дитини може бути порушення навчання, якщо він або вона:


Загальні ознаки розладів навчання




ТРУДНОЩІ З ЧИТАННЯМ або ДИСЛЕКСІЯ

Порушення навчання під час читання зазвичай пов'язані з труднощами сприйняття вимовленого слова як комбінації окремих звуків. Це може ускладнити розуміння того, як буква або букви представляють звук і як буквені комбінації утворюють слово.

Проблеми з робочою пам'яттю - порушення здатності утримувати і маніпулювати інформацією в даний момент - також можуть зіграти свою роль.


Навіть коли основні навички читання освоєні, діти можуть зазнавати труднощів із такими навичками:

Точний переказ (не можуть згадати, про що читали)

Швидкість читання на рівні вікової норми

Розуміння прочитаного

Висновки на основі прочитаного

Орфографія

Порушення навчання під час читання зазвичай називають дислексією, але деякі фахівці можуть використовувати цей термін для опису тільки деяких проблем опрацювання інформації, що можуть спричинити труднощі під час читання.


 


ТРУДНОЩІ З ПИСЬМОМ або ДИСГРАФІЯ

Письмо вимагає складних візуальних, рухових та інформаційних навичок. Порушення навчання в письмовому вираженні може спричинити таке:

Проблеми з почерком. Повільний почерк, що вимагає значних зусиль. Нерозбірливий почерк

Труднощі у вираженні думок словами

Важкий для розуміння, погано організований письмовий текст, без абзаців і відступів

Проблеми з орфографією, граматикою та пунктуацією


 


ПРОБЛЕМИ З ОПАНУВАННЯМ МАТЕМАТИЧНИХ НАВИЧОК або ДИСКАЛЬКУЛІЯ

Розлад навчання математики називається дискалькулією. Таке порушення може спричинити проблеми з такими навичками:

Розуміння числа та кількості, їхньої відмінності та зв'язку

Уміння розв'язувати математичні задачі

Запам'ятовування основних розрахунків

Використання математичних символів, таких як знаки "плюс", "мінус", "дорівнює", "більше", "менше".

Розуміння текстів задач

Організація та запис інформації під час розв'язування математичної задачі (коротка умова, запитання, відповідь)



НЕВЕРБАЛЬНІ НАВИЧКИ

Дитина з порушеннями в навчанні невербальних навичок, здається, розвиває хороші базові мовні навички та сильні навички запам'ятовування в ранньому дитинстві. Труднощі спостерігаються у візуально-просторових, зорово-моторних та інших навичках, необхідних для соціального або академічного функціонування.

У дитини з порушеннями в навчанні невербальних навичок можуть виникнути проблеми в таких сферах:


Дрібна моторика, що лежить в основі навички письма

Інтерпретація виразів обличчя і невербальних сигналів у соціальних взаємодіях

Правильне використання мови в соціальних ситуаціях (може говорити недоречно)

Фізична координація

Увага, планування та організація

Побіжне читання і розуміння. Труднощі з письмовим вираженням думок, які зазвичай з'являються в більш старших класах.




Що викликає розлади навчання?

Щодо цього немає єдиної думки, що саме може викликати проблеми з навчанням. Зазначимо лише очевидні чинники, які можуть вплинути на розвиток розладів навчання:



Карта причин розладів навчання
Що викликає розлади навчання

 

Своєчасно звертайтеся по допомогу

Раннє втручання має важливе значення, тому що проблема може зростати, як снігова куля.

Дитина, яка не навчилася рахувати в початковій школі, не зможе займатися алгеброю в старшій школі.


Без читання - основоположної навички навчання - їй у середній школі буде важко освоїти гуманітарні науки, а також впоратися з технічними текстами, такими як умови завдань.


Діти з розладами навчання також можуть відчувати тривожність, депресію, знижену самооцінку, хронічну втому або втрату мотивації. Деякі з них можуть поводитися таким чином, щоб відвернути увагу від своїх проблем у школі - вдавати дурня, бути "класним клоуном".

 

Діагностика розладу навчання та потреби в послугах корекції ґрунтується на результатах тестування, зворотному зв'язку з учителями, думці батьків або опікунів та аналізі успішності.

Діагноз сильної тривоги або дефіциту уваги/гіперактивності також має великий вплив на можливості навчання. Ці фактори сприяють затримкам у розвитку академічних навичок.


У нашому центрі ми пропонуємо спеціалізовані інтенсивні курси з корекції основних проблем навчання: читання, письма, почерку, освоєння математики, концепцій часу та організаційних навичок.

 

Іноді лікар вашої дитини може порекомендувати ліки від депресії або сильної тривоги. Ліки від синдрому дефіциту уваги / гіперактивності можуть поліпшити здатність дитини концентруватися в школі.


Підхід Дейвіса до проблем навчання базується на спеціальних ментальних інструментах, які дозволяють обходитися без ліків. І в цьому ще одна його перевага.


Дуже важливо, щоб ви допомогли своїй дитині в простій доступній формі зрозуміти необхідність будь-яких додаткових занять і як вони можуть допомогти. Крім того, зосередьтеся на сильних сторонах вашої дитини. Заохочуйте свою дитину приділяти увагу інтересам, які вселяють у неї впевненість.


Разом ці втручання можуть покращити навички вашої дитини, допомогти йому чи їй розробити стратегії виживання та використати його чи її сильні сторони для покращення навчання в школі та за її межами.








bottom of page